Město Bohumín

22.10.
2009

Skřečoňský most se uzavře na 19 měsíců

Už jen několik týdnů bude fungovat skřečoňský most v Bohumíně, který spojuje centrum Bohumína s městskou částí Skřečoň a výpadovkou na Dolní Lutyni, Dětmarovice či Karvinou. Za rok a půl na jeho místě bude stát most nový, zavěšený na ocelových prutech. Jeho stavba však způsobí největší omezení v bohumínské dopravě.

Za necelý měsíc čeká nejen Bohumíňáky největší uzavírka ve městě. Jeden ze tří bohumínských mostů, které převádějí dopravu přes železnici, se na rok a půl uzavře. Na místě starého skřečoňského postaví dělníci nový zavěšený most. Před jeho dlouhodobým uzavřením, které potrvá až do července 2011, proběhne jeho osmidenní uzavírka. Od neděle 25. října do neděle 1. listopadu se bude totiž přemisťovat lávka pro pěší.

„V tuto dobu nebude most, ani lávka pro pěší přístupná. Chodci budou muset použít až vzdálenou železniční lávku přes nádraží. K tomuto řešení musí stavbaři přistoupit, protože na mostě použijí těžkou jeřábovou techniku, která bude přemisťovat lávku pro pěší. Na Lidické ulici u železniční lávky přitom budou v obou směrech fungovat provizorní autobusové zastávky,“ uvedl vedoucí odboru dopravy bohumínské radnice Pavel Vavrečka. Zároveň apeluje na všechny řidiče, chodce i cyklisty, aby byly v době této první uzavírky maximálně ohleduplní. „V době této první uzavírky skřečoňského mostu nebude hotova ještě část nového chodníku v Lidické ulici, řidiči i chodci by proto měli být vůči sobě ohleduplní a velmi opatrní a vzít v úvahu fakt, že kolem probíhají stavební práce a chodci musí použít část ulice bez chodníku,“ dodal Vavrečka.

Po přemístění lávky pro pěší se starý skřečoňský most naposledy otevře v době od pondělí 2. do středy 25. listopadu. Pak se na více než rok a půl uzavře. V souvislosti s jeho uzavírkou čeká na řidiče ještě jedno další omezení. Od pondělí 9. listopadu do středy 25. nebude průjezdná Lidická ulice – spojnice mezi skřečoňským a železárenským mostem. V této době totiž dojde k napojení této ulice na část nového kruhového objezdu pod skřečoňským mostem.

„Očekáváme, že tato uzavírka bude nejvíce kritická. Všichni řidiči nákladní dopravy přijíždějící do bohumínských podniků ze směru od Karviné budou muset použít objízdné trasy. Ty povedou přes Novou Ves, Šunychl a Starý Bohumín a dojedou na křižovatku ulic Ostravská a Čs. armády u bývalé Rybeny. Tady na ně čeká hned několik omezení a zákazů pro vjezd do centra. Požádali jsme proto o spolupráci policii, aby jednak kontrolovala dodržování rychlosti na objízdné trase, která vede zástavbou rodinných domů a zároveň řidiče naváděla a zajistila tak bezproblémovou plynulost dopravy,“ vysvětlil Pavel Vavrečka. Kvůli bezpečnosti dětí město obnoví i speciální školní autobus pro děti z Nové Vsi, dojíždějící do skřečoňské školy. „Jakmile se zprovozní znovu ulice Lidická, skřečoňský most se uzavře natrvalo,“ dodal Vavrečka. Předtím však dělníci dostaví část chodníku a propojí novou přeložku Lidické se stávajícím chodníkem, včetně nasvětleného přechodu pro chodce.

Skřečoňský most se pro řidiče definitivně uzavře ve čtvrtek 26. listopadu. Od této doby už bude opět plně funkční Lidická ulice. A jak budou další práce pro výstavbu mostu pokračovat? „Po uzavření mostu dělníci překopou ulici 1. máje a postaví teplovod pro centrální zásobování teplem z dětmarovické elektrárny a budou pokračovat v dalších přípravných pracích pro nový most,“ přiblížil vedoucí odboru dopravy. V polovině ledna, přesněji od 15. ledna 2010, dojde k samotné demolici mostu. V tu dobu nebudou na trati jezdit žádné vlaky. Most bude uzavřen až do července 2011.

„Už s prvním uzavřením skřečoňského mostu a to od neděle 25. října si řidiči budou muset zvyknout na jednu důležitou novinku a tou bude změna přednosti v jízdě na křižovatce ulic Lidická a Bezručova u železárenského mostu,“ upozornil Vavrečka. Původně úředníci uvažovali o tom, že na zmíněné křižovatce bude fungovat přenosný semafor. Nakonec však od svého záměru ustoupili. „Základní mobilní semafor totiž neumí řídit dynamický provoz, který je největší jen v určitou denní dobu,“ potvrdil Pavel Vavrečka. Hlavní ulice tedy bude nově vést ve směru z Lidické ulice směrem na železárenský most a k supermarketu Billa. K tomu samozřejmě přibude i nové dopravní značení, jak svislé, tak vodorovné.

Vybudování nového silničního mostu, který spojí městskou část Skřečoň a centrum Bohumína, a přivaděče k dálnici a obchvatu Bohumína přijde na 994 milionů korun. Jejich výstavba potrvá dva roky. Most bude dlouhý 100 metrů a unikátní zavěšená konstrukce, složená ze čtyř mohutných pylonů a ocelových prutů, bude vážit 650 tun. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic.

Nový moderní most nabídne lepší dopravní řešení a přímé napojení na dálnici D 47, protože jeho nedílnou součástí je také dálniční přivaděč a obchvat. Mostní objekt tak nahradí stávající skřečoňský most, který je už technicky nevyhovující. První automobily by se na novém moderním mostě mohly objevit už ve druhé polovině roku 2011.

TERMÍNY:

25. 10. (neděle) - 1. 11. (neděle) - ÚPLNÁ UZAVÍRKA SKŘEČOŇSKÉHO MOSTU
(na Lidické ulici u železniční lávky budou v obou směrech zřízeny náhradní autobusové zastávky

NOVINKA OD 25. 10. 2009 - ZMĚNA PŘEDNOSTI V JÍZDĚ na křižovatce ulic Lidická a Bezručova
(hlavní ulice nově povede ve směru z ulice Lidická na železárenský most a k supermarketu Billa.)

9. 11. (pondělí) - 25. 11. (středa) – ÚPLNÁ UZAVÍRKA LIDICKÉ ULICE
(nákladní doprava nesmí jezdit přes skřečoňský most, proto bude muset použít objízdnou trasu přes Novou Ves, děti z Nové Vsi bude přepravovat speciální autobus)

26. 11. (čtvrtek) – červenec 2011 – ÚPLNÁ UZAVÍRKA SKŘEČOŇSKÉHO MOSTU

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Foto: Vizualizace nového skřečoňského mostu, zavěšeného na ocelových prutech.


Počet zhlédnutí: 4 195

Zpět

    Městský úřad